Najčešći kvarovi ispisnih uređaja i kako ih spriječiti

Najčešći kvarovi ispisnih uređaja i kako ih spriječiti

Printer, fotokopirni ili multifunkcijski uređaj vrlo su često neophodna sredstva za rad za mnoge radne okoline. S obzirom na to da imaju važnu ulogu u uredu, vrlo je bitno spriječiti njihove kvarove te ih redovito održavati kako biste u svakom trenutku imali pouzdan uređaj.

Koji kvarovi su najčešći?

1. Zaglavljen papir u printeru

Zaglavljen papir usred ispisa može izazvati velike frustracije, ali u tom trenutku morati ćete se naoružati strpljenjem. Najčešći razlog iza ovog kvara je pogrešno postavljen papir u ladici za papir, stoga svakako prije ispisa provjerite je li blok praznih papira za ispis uredno postavljen pod pravim kutem u odnosu na uređaj. Dodatni razlog može biti i korištenje neodgovarajuće vrste papira za model printera, odnosno papira krive teksture ili debljine. Kada se nađete u situaciji sa zaglavljenim papirom, ne preporučujemo da na silu otkinete komad papira koji viri van uređaja jer biste tako mogli još dodatno zakomplicirati situaciju. Najbolje što možete učiniti je konzultirati se s troubleshoot-om gdje možete provjeriti upute proizvođača za model koji posjedujete ili kontaktirati službenog servisera koji će vam dati odgovarajući personalizirani savjet.

2. Uređaj je offline

Što učiniti ako printer ne radi? Razlog često može biti to da je uređaj offline, odnosno da nije povezan na mrežu ili s računalom. Ovo se relativno često događa naizgled bez razloga i na uređajima koji su do tog trenutka sasvim normalno funkcionirali. U tom slučaju:

  • Provjerite je li printer uključen
  • Provjerite USB, WiFi ili Bluetooth vezu
  • Ako ste u mogućnosti, pokušajte isprintati dokument s drugog računala ili mobitela kako biste utvrdili je li problem u printeru ili u uređaju s kojeg šaljete dokument
  • Najbanalniji, ali često i najučinkovitiji savjet - ponovno pokrenite računalo i pisač te pokušajte opet

3. Novi toneri ne rade

Printer ili multifunkcijski uređaj će najčešće zapaziti zamjenu tonera ili tinte i normalno nastaviti s radom. No ponekad ovaj sustav može zakazati. U tom slučaju prikazat će se poruka da razina tinte nije dovoljna za daljnji ispis, unatoč tome što je novi toner ili tinta tek umetnut u uređaj. Ponekad će i samo klik na “OK” ispod poruke biti dovoljan da se problem riješi, a ako to ne upali, u software-u printera na računalu potražite postoji li opcija da manualno označite da je tinta/toner promijenjena. Ako još uvijek niste uspjeli riješiti problem, pokušajte isključiti kabel za napajanje, držati gumb za uključivanje/gašenje printera 15-ak sekundi te ponovno uključiti uređaj u struju. Ako se problem nastavi, preporučujemo da kontaktirate službeni servis jer je moguće da se radi o ozbiljnijem problemu s uređajem kojeg sami ne možete otkloniti.

4. Kvaliteta ispisa je loša

Kvaliteta ispisa varira od modela uređaja, a ovisi i o tome koristite li laserski ili InkJet printer. Ako primijetite da je kvaliteta ispisa odjednom slabije kvalitete nego inače, ne znači nužno da se radi o kvaru. Prvo što biste trebali učiniti je provjeriti postavke ispisa jer je moguće da ih je promijenio netko tko je koristio uređaj prije vas. Ako je u postavkama označen Draft mode, pokušajte ga isključiti - time biste trebali dobiti bolju kvalitetu ispisa. Moguće je i da koristite krive postavke s obzirom na vrstu papira koja je u uređaju, zbog čega printer koristi krivu količinu tinte. Kod zamrljanog ispisa, pokušajte isprintati nekoliko crno-bijelih stranica teksta - ovaj jednostavan trik često će riješiti problem.

Česti razlozi kvara printera

  • Neoriginalan potrošni materijal jedan je od najčešćih razloga nepravilnog i nepouzdanog funkcioniranja uređaja. Oštećenja takve vrste mogu imati velike posljedice i troškove popravka, a vrlo je bitno napomenuti kako u slučaju korištenja neoriginalnog potrošnog materijala korisnik gubi pravo na jamstvo proizvođača opreme. Kako biste to spriječili, prepustite ovlaštenom servisu brigu oko vašeg uređaja.
  • Starost uređaja može biti razlog kvara vašeg ispisnog uređaja. Printer, fotokopirni ili multifunkcijski uređaj imaju svoj predviđeni životni vijek koji se definira pomoću dva parametra: starost uređaja i otisnuti broj ispisa. Ako je nastupio jedan od dva navedena uvjeta, popravci takvih uređaja za korisnika postaju neisplativi te je preporuka kupnja novog uređaja.
  • Također postoje kvarovi uređaja do kojih dolazi zbog eksploatacije uređaja, primjerice izmjena bubnja ili nekog drugog rezervnog dijela koja postaje nužna nakon što je uređaj ispisao određeni broj ispisa.

Kako spriječiti kvarove printera?

Redovitim održavanjem uređaja i korištenjem originalnog potrošnog materijala zasigurno ćete produžiti životni vijek vašeg uređaja i izbjeći nepotrebne zastoje u radu vašeg ureda. Naš stručni tim ovlaštenih Canon stručnjaka i servisera može vam pomoći oko svih problema s kojima se možete susresti s ispisnim uređajima. Ako niste sigurni u kojem je stanju vaš ispisni uređaj, obratite nam se s povjerenjem i saznajte mišljenje ovlaštenog Canon servisera o vašem uređaju te izbjegnite nepotrebne kvarove i troškove popravka.

Trebate ovlašteni Canon servis?