Blog 22.02.2022

Najam ili kupnja uredskog printera - što je bolje?

Iako je kupnja printera najčešća opcija za većinu poduzeća, na tržištu postoji i alternativa u
obliku najma ovog neizostavnog dijela uredske opreme. Fiksni i varijabilni troškovi ispisa,
odnosno troškovi nabave uređaja, potrošnih materijala i održavanja, često mogu biti vrlo visoki.
Na svakom je voditelju poslovanja donošenje odluke o optimalnoj raspodjeli fiksnog budžeta za
uredske troškove, u koje ulazi i ispis. Stoga je dobro biti upoznat s osnovnim prednostima i
nedostacima kupnje i najma printera, kako biste mogli donijeti najprikladniju odluku za vaše
poslovanje. Upravo ove informacije očekuju vas u nastavku.

Kupnja printera

Prednosti
Jednostavnost: Kupnja novog uređaja često je jednostavniji proces od ugovaranja
najma. S druge strane, za nju je potrebno dobro poznavati dostupne tehnologije, kako
biste u konačnici odabrali uređaj koji najviše odgovara vašim potrebama.
Dugoročno jeftinija opcija: Dugoročno gledano, kupnja novog printera ili
multifunkcijskog uređaja može biti jeftinija u odnosu na najam, no niža cijena dolazi bez
brojnih pogodnosti koje olakšavaju održavanje i nabavu potrošnih materijala.
Fleksibilnost održavanja: Kupljeni uređaj je vaš, baš kao i kompletna briga o njemu. S
obzirom da u ovom slučaju niste ugovorom vezani za drugu tvrtku, možete birati opcije
održavanja, što najčešće nije slučaj prilikom najma.

Nedostaci

Veći trošak odjednom: Kupnja novih uređaja za neke je tvrtke inicijalno prevelik trošak.
Uredski printeri mogu biti poprilično skupi, pa će njihova kupnja smanjiti raspoloživi
budžet za ostale dijelove poslovanja.
Zastarijevanje opreme: Životni vijek printera je u prosjeku 3 do 5 godina, ovisno o
modelu i navikama korištenja. Osim toga, u obzir treba uzeti i potencijalne promjene u
potrebama ispisa, koje se mogu dogoditi i u kraćem periodu od navedenog. Prije ili
kasnije, na raspolaganju ćete imati neadekvatni komad uredske opreme kojeg je
potrebno reciklirati ili prodati, ako je još uvijek donekle funkcionalan.
Dodatni troškovi: Troškovi nažalost ne staju s kupnjom uređaja. Osim kontinuirane
potrebe za nabavljanjem tonera i papira, koja osim financijskih sredstava oduzima i
vrijeme, za očekivati je da će se povremeno dogoditi i dodatni troškovi zbog mogućih
kvarova uređaja.

Najam printera

Prije nego krenemo s prednostima i nedostacima najma printera, bitno je napomenuti kako je
ova usluga u posljednje vrijeme prerasla u nešto više od samog unajmljivanja uređaja. Pružatelji
usluge najma uglavnom nude kompletno rješenje u obliku Managed Print Service usluge,
kojom osim osiguravanja printera ili multifunkcijskog uređaja, na sebe preuzimaju kompletnu
brigu o uređajima, nabavi potrošnog materijala, servisiranju, ali i optimizaciji troškova ispisa.
Više o ovoj temi pročitajte u zadnjoj objavi na našem blogu.

Prednosti

Niski inicijalni troškovi: S obzirom na potencijalno visoke cijene uređaja, njihova
kupnja može predstavljati problem za pojedine tvrtke. Opcija najma i manjim tvrtkama
omogućuje nabavu vrhunskih uređaja bez potrebe za plaćanjem visokih iznosa
odjednom.
Osiguravanje najprikladnije opreme: Istekom roka trajanja uređaja dolazi do
komplikacija poput traženja novog uređaja te reciklaže ili prodaje starog. U slučaju
najma, osim što će najmodavac preuzeti brigu o zastarjelom uređaju po isteku ugovora,
otvara se i mogućnost produživanja ugovorne obveze, a time i jednostavnog nabavljanja
novog uređaja koji će biti tehnološki napredniji, ali i prilagođeniji trenutnim potrebama
tvrtke.
Rješavanje brige o održavanju: Najam najčešće dolazi u kombinaciji s uslugom
održavanja, koja će vas rasteretiti brige o nabavi potrošnih dijelova i servisiranja. Ovo je
posebice velika prednost za tvrtke bez IT odjela.
Knjiženje najma: Najamnina se ne knjiži kao obveza, već kao trošak, što znači da
najam uredske opreme neće utjecati na likvidnost i kreditnu sposobnost tvrtke.

Nedostaci

Viši ukupni trošak: Najam će u konačnici generirati veći trošak. No viša cijena dolazi uz
već spomenute prednosti u odnosu na alternativu, pa je potrebno odvagnuti isplativost u
slučaju pojedine tvrtke.
Ugovorna obveza: Potpisivanjem ugovora o najmu obvezni ste isplaćivati ugovornu
obvezu tijekom ugovorenog perioda, bez obzira koristite li uređaj ili ne. Kod kupljenih
uređaja ovog problema nema, jer ćete ga u ovoj situaciji moći prodati i tako izgubiti
značajno manje financijskih sredstava.


Ukratko, točan odgovor na pitanje iz naslova ne postoji. I kupnja i najam printera imaju svoje
prednosti i nedostatke, a odluku je potrebno donijeti s obzirom na potrebe poslovanja i
individualnu situaciju u tvrtki. Što god odlučili temeljem svega navedenog, u Ognju ćete pronaći
kvalitetno rješenje pitanja ispisa, bez obzira radi li se o kupnji novog uređaja ili najmu uredske
opreme
s mogućnošću nadogradnje s MPS uslugom.